Icecubes & wine

11 september 2018 - Napier, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Hier een bericht van jullie favoriete vakantiegangers. Ditmaal lichtelijk aangeschoten.  Waarom zal je dadelijk duidelijk worden.

Laten we beginnen bij het begin. In onze laatste blog waren we in Lake Taupo. We hebben een boottocht gemaakt naar Mine Bay waar we de Maori rock carvings hebben gezien. In de middag zijn we doorgereden naar Tongariro National park, we wilde hier namelijk een 7 uur durende hike doen. Na wat rondvraag te hebben gedaan bleek dat deze hike alleen  met een gids gedaan kon worden door de heftige winter omstandigheden. Het kon namelijk -16 worden op de berg. Na nog meer rondvraag kregen we het advies om de hike helemaal niet te doen omdat het erg slecht weer zou worden en de gidsen waarschijnlijk niet of maar een klein stukje de berg op zouden gaan.  In plaats daarvan hebben we een andere wandeling uitgekozen. Na een koude nacht waren we met 4 lagen, gewapend voor het koude weer, op pad gegaan. Toen we eenmaal bezig waren met onze wandeling bleek het echter erg warm te zijn en hebben we onderweg toch maar 3 lagen uitgetrokken... Dit is erg typisch voor het weer hier, geen pijl op te trekken en erg onvoorspelbaar. Vier seizoenen op een dag.

Maargoed, met al onze winterkleren weer in de rugzak, zijn we verder gelopen. Een prachtige wandeling langs benseeuwde vulkaan toppen ( één daarvan nog in 1995 uitgebarsten) en van mooie uitzicht punten tot een waterval. Waar op de borden stond dat de wandeling maar 2 uur duurde, hebben wij als echte toeristen om de paar meter een foto gemaakt van de omgeving waardoor we pas 4 uur later weer bij de auto aankwamen. Zoveel moois te zien hier! Hierna weer een koude nacht gehad. Correctie; een HELE KOUDE nacht gehad. Achteraf bleek het -4 te zijn en is het een wonder dat wij niet als ijspegels naar buiten zijn gerold de volgende ochtend. Na deze nacht zijn we vertrokken naar Napier, de art deco stad van Nieuw Zeeland, na een heftige aardbeving in 1931, hebben ze de stad weer opgebouwd in de toen populaire Art deco stijl, we hebben hier een rondje gelopen in het stadscentrum en toen een slaapplaats gezocht. Vandaag stond er een wijntour op de planning, hier zijn we net van terug (dit verklaart het lichtelijk aangeschoten gedeelte). We hebben 3 wijngaarden bezocht en allerlei soorten wijn geproefd. Een paar ervan waren award- winning wijnen, maar onze favoriet was de natuurlijke wijn van Moana Park. Een bedrijf dat wijn maakt zonder toevoegingen en daardoor ook vegan is, je merkt echt een verschil in de wijnen en ze waren qua smaak ook echt onze favoriet. Nu zijn we weer terug bij onze campervan en na al die wijnkennis die we hebben opgedaan vonden we het wel passend deze in praktijk te brengen door uit eten te gaan.

Morgen gaan we naar Wellington, een 5 uur durende autorit en waar we de dag erna nog een volle dag zullen hebben, voordat we vrijdag door gaan naar het Zuidereiland, waar nog zo’n ongeveer 3,5 week zijn.  Dan zit het Noordereiland erop.

Goedemorgen mensen, wij gaan uit eten!

1. Fia Visser:
    11 september 2018
    Weer een geweldige ervaring. Jullie zien er heel ontspannen uit. Wat een ultieme tijd!
  2. Fam Kroese:
    11 september 2018
    Heb je het beeld van Pahia, een legendarische maagd gezien. Tussen de bloemen op de boulevard!Geniet ervan en wij genieten mee met een rose´tje. Liefs Opa en Oma