Last chapter

6 oktober 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Hallo lieve mensen, hier zijn we weer. Helaas voor de laatste keer want moegen gaan we weer terug naar huis. Waar jullie ongetwijfeld nog heel lang gaan luisteren naar al onze verhalen, maar voor nu nog even een update van onze laatste dagen.

Vorige keer waren we in Lake Tekapo en de volgende dag zijn we hier nog even gebleven omdat het weer veel beter was en daardoor het meer veel mooier. Ook zijn we nog terug gegaan naar mt John, waar we de dag ervoor de sterrentocht hadden. Met daglicht was dit ook prachtig. Een 360 uitzocht op de Alpen en de meren. Hierna zijn we doorgereden naar de kust. We zijn gestopt bij een camping aan zee om hier te overnachten omdat het anders te ver rijden was. Onderweg hadden we nog een kleine stop bij een wandelpark naar een uitkijkpunt op een mooie blauwe rivier.

De volgende dag hebben we onze weg vervolgd en een stop gemaakt bij een plaatsje aan het strand waar we konden wandelen naar een heuvel en uitkijkpunt over de zee en de ‘cathedral rocks’ een apart gevormde rotswand door de erosie. We hebben nog even op het strand gezeten voordat we door zijn gereden naar Kaikoura; de plek die bekend staat om al het zeeleven wat daar voorkomt. Dit komt doordat er zowel koude en warme stromingen langs deze kust gaan waardoor er veel voedsel is voor de zeedieren. Ook ligt het op de migratie route van verschillende walvissoorten en orca’s (die behoren tot de dolfijnenfamilie)

De volgende dag hadden we een walvissentocht. Naomi haar lievelingsdieren en tot onze grote vreugde zagen we vrij snel al een spermwhale. Deze wonen in het gebied zijn enorm groot. Je ziet echter maar een klein stukje van zijn rug (zoals het topje van de ijsberg) de spermwhale duikt alstijd recht naar beneden om voedsel te verzamelen waardoor je de bekende staart ziet. Echt heel bijzonder en mooi om te zien. Ook zagen we dolfijnen en albatrossen en zeeleeuwen.  Na de tour zijn we naar een terrasje gereden waar we de rest van de middag en begin vd avond hebben gezeten om uit te kijken op de zee en de sneeuwbergen op de achtergrond.

De volgende dag hebben we Kaikoura verder verkent. Omdat het van origine een stadje was waar ze op walvissen jaagde, waren er enkele plekken die we konden bezoeken die hiermee te maken hadden. Ook hebben we een stukje over de peninsula gelopen langs de sealcolony. Hier hebben we nu niet veel foto’s van omdat Naomi haar telefoon vol is qua ruimte en we dus met de camera foto’s hebben gemaakt die nu niet kunnen worden geüpload.

De volgende dag hebben we nog het kaikoura museum bezocht en zijn we betrokken naar Christchurch  waar we onze campervan hebben ingeleverd en een uber naar onze airbnb hebben genomen . Heel hagel maar ook fijn om weer in een ‘normaal’ bed te slapen en een douche voor jezelf te hebben . Vandaag hebben we christchurch doorgelopen en een aantal leuke stops gehad zoals de botanic garden, cathedral square, waar je de half verwoeste cathedra ziet als gevolg van de aardbeving, Regent Street (schijnt een van de mooiste straten van cheistchurch te zijn) en hebben wat gegeten bij een soort mini markthal op aanraden van een local. Morgen gaan we nog naar het Antarctica centre voordat we onze vlucht hebben en we weer naar ons kikkerlandje gaan .

We hopen dat jullie het leuk vonden onze blog te volgen en de foto’s mee te kijken. De foto’s van de vorige blog zijn nu ook geüpload .

Tot in Nederland!

1. Fam Kroese:
    6 oktober 2018
    Fantastisch wat een belevenissen, heel fijn jullie berichten te hebben gekregen.
    zo konden wij ook genieten met jullie. Goede reis terug! Opa en Oma
  2. Fia Visser:
    6 oktober 2018
    Prachtig, echt prachtig. Wat een schoonheid. En zo leuk om jullie daar te zien. Ik hoop dat de reis terug goed zal verlopen. En ik kom zeker langs om alle foto's te bekijken en de reisverhalen te horen.
    Alle liefs,
    Fia