Stormy weather

25 september 2018 - Invercargill, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we naar Invercargill gereden, de volgende stop op onze route.  Na een koude nacht en slecht slapen was het nog steeds slecht weer en dit bleef de hele dag zo. Op het nieuws hadden we gezien dat er komende dagen slecht weer op komst was.  Harde wind en regen. Daarom hadden we besloten een museum te bezoeken. Aangekomen in Invercargill, bleek het museum permanent gesloten te zijn..Het weer was nog steeds slecht en er was verder niet veel te doen in het stadje. We grapten om dan maar naar de bios te gaan. Totdat we een bioscoop tegen kwamen en toen maar een kaartje hebben gekocht voor de eerste film die er draaide. Niet wetende waar de film over ging waren we al lang blij dat we ergens droog en warm zaten. De film bleek leuk en had ons humeur wat opgekrikt, maar bij aankomst terug bij de campervan zagen we dat we een boete hadden. Vergeten te betalen voor de parkeermeter. Van het schokkende bedrag van, let wel, $12 (omgerekend €6,80) hier moesten we eigenlijk alleen maar hard om lachen. En zijn doorgegaan met onze dag.

Boete moest wel betaald worden bij de gemeente dus dat hebben we later die middag gedaan, waar we nog even hebben geklets met de balie mevrouw die ons een paar tips gaf over onze route en bezienswaardigheden onderweg.

Na de bios zijn we doorgereden naar Bluff.  Helemaal onderin NZ. Dit staat bekend om de oesters en Luc wilde hier graag eten. Zijn seafood platter was dan ook aanzienlijk groter dan een normaal gerecht en de ober vroeg wel 3x of hij echt zeker wist dat hij deze wilde bestellen omdat het een groot (en duur) gerecht was. Luc hield (sea)food bij stuk, en heeft er erg van genoten als een echte Bourgondiër! Zie foto’s voor meer ;)

Nu zijn we weer terug in Invercargill en onze campervan schud af en toe van de harde windstoten. Morgen kijken we of het weer beter is, en rijden dan verder langs de oostkust.

1. Fia Visser:
    25 september 2018
    Geweldig die foto's en heerlijk dat weer. Wat toch een prachtig land. En je kunt ook aan jullie twee zien dat het genieten is bij alles wat er te beleven valt. Mooi hoor dat jullie dat met ons delen.
  2. Fam Kroese:
    25 september 2018
    Lieve mensen, wij smullen van jullie verhalen en Lucas smult van zijn seafood en Naomie van een kleiner portie. Leuk om je parkeerbon te bewaren als souvenir haha! Groetjes Opa en Oma
  3. Saira:
    2 oktober 2018
    Okay, er is een grens voor jaloezie merk ik. En die is net bereikt. Ik zie momenteel nog groener dan een zeezieke Kiwi :O

Haha nee hoor, geniet ze nog lekker daar! En houd zeker (sea)food bij stuk, dubbel en dwars verdiend Luc! :D

XXX