Finaly Made it!!!

28 augustus 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Het heeft even geduurd, maar eindelijk zijn we aangekomen in New Zeeland. Zoals sommigen misschien al wel wisten hebben we een aantal aanpassingen moeten maken aan ons reischema... Dit begon toen we voor onze vlucht naar Beijng vanaf Schiphol , geweigerd werden bij de gate omdat onze vluchten zo gepland stonden, dat we niet gebruik konden maken van een 72 uurs visa in Beijng. KLM kon ons toen niet aan boord laten gaan omdat zij anders een boete zouden krijgen. De enige optie was toen om onze vluchten om te boeken om te zorgen dat we binnen 24r uit China zouden zijn. Betekende ook dat we de volgende dag pas zouden vliegen, 10 uur overstap zouden hebben op Beijng en daarna nog 2 vluchten voordat we aan zouden komen op Auckland. Veel keus hadden we niet dus hebben we dit maar gedaan... hier zat nog een flink geregel achter, maar met goede hoop gingen we alsnog zondag vliegen.

Eenmaal op Beijng konden we alsnog een visa krijgen zodat we de stad in konden, dit hebben we dan ook maar gedaan om toch nog iets te zien van de stad. We zijn met de metro en de trein naar de verboden stad gereisd. Dit was ontzettend druk en warm en  hebben dan ook niet de verboden stad van binnen gezien maar in de Hutongs eromheen een rondje gelopen. Aangezien we zelf al erg moe waren van de vlucht en we er nog 2 moesten, zijn  we redelijk optijd weer teruggegaan naar het vliegveld. Maar goed ook, aangezien we daar hoorde dat onze vlucht vertraagd was, ze ons op een nieuwe vlucht hadden gezet en die 2r eerder vertrok dan gepland. Echter was deze vlucht ook vertraagd..

Nu, na nog een overstap en een 11r durende vlucht hebben wij eindelijk Auckland bereikt. Een dag eerder dan gepland aangezien we de Chinese muur en 3 dagen Beijng hebben overgeslagen, dus dat is uiteindelijk wel een bonus. Het is hier het eind van de winter dus een stukje kouder dan in NL en al om 17.30 donker. Even wennen! Morgen en overmorgen dus Auckland verkennen en daarna gaan we door naar het noorden!!

1. Fia Visser:
    Lieve Lucas en Naomi,
    Heel erg blij met jullie bericht. Wat weer een enerverende reis. Beetje pech die vertraging, omboekenvan vluchten, en van Roald hoorde ik dat het ook veel geld heeft gekost. Jammer maar gelukkig zijn jullie veilig en wel in Nieuw Zeeland. Heel veel plezier en ik kijk uit naar het volgende reisverhaal. Groeten van Fia
  2. Wieke van Trigt:
    Dag laiverds,
    Wat een reis!! Een mooie uitdaging om mee te beginnen 😉 heel veel plezier in New Zealand. Ik kijk uit naar jullie verhalen.
    😘Liefs, Wieke
  3. Fam Kroese:
    28 augustus 2018
    Lieve Naomi en Lucas, Nu uitrusten en gaan genieten van je vakantie! In gedachten reizen we met jullie mee. Lieve groetjes, opa en oma xx
  4. Kimberley:
    28 augustus 2018
    Jemig wat een gedoe man! Gelukkig veilig en wel aangekomen. Geniet van jullie trip, kijk uit naar de volgende update!
  5. Saira:
    28 augustus 2018
    Heel goed, toch nog een bonus weten te slepen uit wat pech. Hoop dat jullie heerlijk van dat extra dagje daar genoten hebben. Liefs, Saar & Tho
  6. Otje:
    Lekkerrrrr ❤ veel pleziertjes