Auckland

29 augustus 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vandaag onze eerste volle dag on New Zealand. Nog last van de jetlag zijn we gestart met een koffie bij Starbucks en een ontbijt verderop in de straat. Hierna doorgelopen naar Albert park en vanaf daar door naar onze airbnb. Omdat ons schema totaal anders liep dan verwacht, hebben we voor afgelopen nacht een hostel geboekt. Eigenlijk zouden we pas vandaag aankomen, dus moesten we even verhuizen. Onze airbnb is net buiten het centrum , op elf hoog, met een mooi uitzicht op de stad.

Na onze spullen te hebben afgezet zijn we naar de haven gelopen, om vanuit daar door te gaan naar Auckland Domain, het oudste en grootste park van Auckland. Onverwacht kwamen we in een soort jungle/botanische tuin terecht met kleine paadjes en watervalletjes om ons heen. Toen we hier uit waren, kwam we terecht bij de Winter garden. Een soort botanische tuin in een kleine kas die gebouwd is in 1928, hiernaast lag het Auckland War Memorial museum. Met 3 verdiepingen aan oorlogs verhalen, prehistorische skeletten van dieren en Maori geschiedenis. Na 2x knipperen was ik Lucas kwijt en vond ik hem (no suprise) terug bij de dino afdeling .

Hierna was het al tegen het eind van de middag en zijn we doorgelopen naar de Sky Tower,ca.  330m  hoog! waar we hoog boven de stad de zonsondergang hebben gekeken. Prachtig om te zien! De avond afgesloten in een restaurantje en nu weer terug in ons appartement.

Morgen staat onder andere Mnt. Eden op de planning. Een oude vulkaan die een mooi uitzicht over de stad schijnt te hebben.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama:
    29 augustus 2018
    Leuk om zo op de hoogte te blijven, zeg. Met tekst, foto en film. Have fun lieverds💋 geniet er van!
  2. Kimberley:
    3 september 2018