Auckland dag 2

30 augustus 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na onze eerste nacht in onze AirBNB bij een lief Vietnamees vrouwtje zijn we er op uitgetrokken om te ontbijten in een local coffee corner. We hebben onze reis vervolgd door een uber te nemen, wat geen drol kost, naar Mount Eden. Dit is een al lang slapende vulkaan hoog gelegen in Auckland. De uber taxi heeft ons aan de voet van de vulkaan gedropt en lopend hebben wij heuvel op ons avontuur vervolgd. De mooie natuur , qua bomen, bloemen en vooral vogels is heerlijk rustgevend en simpelweg prachtig om doorheen te wandelen. Het uitzicht eenmaal boven mount Eden is ook erg mooi. Je kan 360 graden rondom auckland tot in de verste verte zien. Ook de vulkaankrater is erg diep en indrukwekkend om te zien. Gewoon om te beseffen dat dit ooit een actieve vulkaan was is indrukwekkend. Na mount Eden zijn we afgedaald en aangekomen bij the garden of Eden. Een hele mooie tuin met de prachtigste bloemen, planten, bomen en fantasieachtig landschap wat doet denken aan de 'droomvlucht' van de Efteling. Een waterval hier en schattige bloemen daar. Prachtig om te zien en heerlijk om in weg te dromen. Na de Garden of Eden zijn we wederom met een uber taxi richting het harbour district gegaan. Een bruisend en hip domein van winkeltjes, barretjes en restaurants waar je erg goed kan eten. Dus dat hebben we ook zeker gedaan. Heerlijke lokale oesters voor slechts 2 dollar ps. Dat is niet meer dan 1,15 euro. Een goede fles nieuw Zeelandse Chardonnay en een hoogstandje aan culinaire visgerechten. Het was een perfect relax geniet avondje. Nu voorbereiden op ons volgend avontuur, morgen ochtend vroeg terug naar het vliegveld om onze campervan op te halen waar we de komende 5 en halve week mee door nieuw Zeeland gaan touren. To be continued.....