On the road

1 september 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Gisteren hebben we onze campervan opgehaald en zijn we naar het noorden gereden. Het was even wennen om links te rijden en hadden als kers op de taart ook een flinke regenbui waardoor de weg slecht zichtbaar was. Op 2,5r rijden van Auckland zijn we gestopt bij Whangarei, om daar te lunchen in de campervan en naar een waterval te lopen. De zon kwam even door, wat een mooi beeld gaf!

Vanaf daar zijn we in een uurtje doorgereden naar Paihia en zijn we op een camping gaan staan. Een super mooie plek waar we uitkijken op een rivier en je niks hoort behalve de vogels (die trouwens heel anders klinken dan in NL) Hier hebben we wat boodschappen gedaan, gekookt en daarna een rustige avond in de campervan gehad.

Na onze eerste nacht in de campervan moesten we er snel uit (Naomi had de wekker verkeerd gezet) en zijn we naar de haven gegaan waar we een boottocht door de Bay of Islands zouden hebben. Het weer was gelukkig een stuk beter dan gister. Helaas hebben we tijdens de tocht geen zee beesten gezien, maar hebben we wel kunnen genieten van de mooie omgeving.

Paihia is een schattig dorpje met een eigen strand en na de boottocht hebben we in de haven nog wat gegeten waarna we naar de Waitangi Treaty grounds zijn gelopen. De plek waar New Zealand onafhankelijk bepaald is door Engeland en waar alle Maori stammen zich verenigd hebben als volk van New Zealand. Ook hebben we hier traditionele Maori dansen gezien, wat erg indrukwekkend was.

Morgen rijden we door naar het bovenste puntje van Nieuw Zeeland, Cape Reinga. De Maori’s geloven dat als zij overlijden, hun ziel vanaf Cape Reinga vertrekt naar hun moeder eiland. (Een eiland met een moeilijke Maori naam ergens in Polonesie)