Roadtrippin’

4 september 2018 - Waitomo, Nieuw-Zeeland

Na onze vorige post, zijn we naar Cape Reinga vertrokken. Met een kleine stop bij KeriKeri waar we naar een waterval gelopen zijn. Ook weer supermooi om te zien. Het was een flinke rit naar het noordelijkste puntje van New Zeeland omdat het hard waaide en we heuvel op, heuvel af gingen. Aangekomen bij Cape Reinga was het nog een kleine wandeling naar de vuurtoren waar vandaan we een prachtig uitzicht over zee hadden. Ook konden we de Pacifische oceaan en de Tasmaanse zee, samen zien komen wat voor een soort draaikolk in de zee zorgde.

Hierna zijn we iets teruggereden en konden we helemaal naar beneden, naar een baai rijden waar we aan zee onze campervan konden plaatsen. Omdat het een gratis campingspot was waren de voorzieningen erg beperkt maar hadden we in de ochtend een prachtig uitzicht op zee. We waren al vroeg wakker en snel weer op pad. We zijn toen doorgereden naar Waipaou forest. De wegen slingeren erg en het lijkt soms wel alsof je door de jungle rijdt. Aangekomen op onze geplande campingspot besloten we toch door te rijden naar een ander plekje en zijn een half uur later gestrand op een andere leuke plek aan een rivier. In de avond was het zo helder dat je mars, Venus en Jupiter met het blote oog kon zien.

Vandaag zijn we daar vertrokken en ook vandaag weer aardig wat Km gemaakt. We zijn nu in Waitamo, waar we een leuk hostel hebben gevonden en zitten hier bij een open haard. Ze hebben een paar pasgeboren lammetjes een kalfje van 2 dagen en een puppy rondlopen hier. Morgen gaan we de glowworm caves hier bezoeken die hier op 15min lopen zijn. Komende dagen staan Hobbiton, Thermal village (geisers) en  tongariro crossing (hike op een vulkaan waar de omgeving van Lord of the Rings op is geïnspireerd) op de planning. Omdat we nu meer centraal op het Noordereiland zitten zijn de afstanden ook wat minder, wat na een aantal lange reisdagen ook wel fijn is!

1. Fam Kroese:
    4 september 2018
    Het lijkt of jullie alleen op de wereld zijn. Geen toeristen te zien. In januari , hoogseizoen , kan je niet alleen op een foto staan. Geniet met volle teugen. Liefs van opa en oma XXXX
  2. Saira:
    4 september 2018
    Echt gaaf dit avontuur, prachtige foto's. Enjoy en groetjes aan de Hobbits in Hobbiton ;-)
  3. Mama:
    4 september 2018
    Wat prachtig allemaal zeg. Fijn om zo mee te lezen en mee te leven.
  4. Kimberley:
    4 september 2018
    Klinkt weer fantastisch! Kijk nog even of ze nog een hobbit huisje te koop hebben voor mij en Rowan 😁