Adventure time!

7 september 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Hallo hardwerkende Nederlanders, hier zijn uw twee vakantiegangers weer met een wederom jaloersmakend bericht uit Kiwi Country!

Omdat we veel doen op een dag, om 21 gaan slapen (geen grap) geen WiFi hebben, of geen behoefte aan WiFi hebben, zijn de reisverslagen niet altijd even snel. Maar daarom vandaag een extra lange om jullie bij te praten over onze avonturen!

Eergisteren zijn we naar de waitomo caves gegaan. We hebben 3 grottenstelsels bezocht en bij elkaar rond de 3 uur rondgelopen. De eerste grot was voornamelijk gericht op de glimwormen in de grot. Deze zorgde voor het idee dat je naar 100en sterren keek terwijl we in een bootje door de grot gingen. De twee andere grotten waren ook prachtig door de vele stalagtieten en stalagmieten. Ook zagen we stroompjes water door de grot stromen en konden we een waterval in de verte horen.

Na een lunch zijn we doorgereden naar een boerderij vlakbij Hobbiton zodat we daar de volgende dag direct naartoe konden.

De eigenaren van de boerderij hadden een grasveldje vrijgemaakt voor een aantal campervans en de faciliteiten waren dan ook erg basic, maar dat maakte niet uit. We hadden een prachtig uitzicht over de groene heuvels en konden ver kijken.

De volgende dag zijn we naar Hobbiton gegaan. Voor Lucas helaas echt een pechdag aangezien de douche niet aan ging en dus koud moest douchen en Naomi per ongeluk maar 1 kaartje voor Hobbiton had gekocht en we er dus snel nog eentje bij moesten kopen. Gelukkig was Hobbiton superleuk en hebben we een tour gekregen langs de hobbithuisjes en sloten we af met een speciaal gebrouwen pull Hobbit bier.

Na de lunch zijn we doorgereden naar Rotorua. De stad waar het actieve vulkanisch gebied van New Zealand begint. Om de koude douche van de ochtend te compenseren besloten we naar de Spa te gaan.  Een 5tal warme mineraal baden met uitzicht over Lake Rotorua. Om de dag af te maken, viel de telefoon van Luc, waardoor zijn scherm brak en zijn telefoon niet meer te gebruiken is... (bij noodgevallen dus Naomi appen o.i.d)

Vandaag zijn we vanaf Rotorua de ‘Thermal Highway’ opgegaan naar Waiotopu. Een hoog actief vulkanisch park waar we 2r rondgelopen hebben. We hebben onder andere een geiseruitbartsting gezien, kokende modderpoelen en stomende meren met alle kleuren van de regenboog ( door de mineralen en reacties van de aarde). Kleine aantekening; wij stinken nu lichtelijk naar rot ei door alle zwavel luchten. Maar het was het waard! Zo bijzonder om te zien!

Hierna zijn we doorgereden naar Huka falls, een wilde stroom ijsblauw water die uitmondt in een waterval. Die 200.000 liter water dropt per seconde (!) Wederom ook erg gaaf om te zien. Als laatste stop zijn we naar een enorme krater gereden iets verderop. Hier konden we naar een uitkijkpunt waarvandaan we de hele krater en zijn rokerige pluimen konden zien maar ook Lake Taupo in de verte en een mooie regenboog.

Nu staan we op een camping in Taupo, naast Lake Taupo. Als het morgen niet te hard waait willen we een boottocht doen over het meer naar een Maori rock-carving. Als dit niet doorgaat zien we wel wat de dag brengt!

Ps. Werkse iedereen! Geen nood, jullie hebben bijna weekend. Toch?

( wij vergeten elke dag wat voor dag het is, goed teken denk ik ;) )

1. Fia Visser:
    7 september 2018
    Ook weer fantastisch zeg. Die foto's zeggen het ook helemaal. Heb de film gezien van the Hobbit met o.a. Elijah Wood, en ik herken dit huis van de Hobbit. Bij Luc zag ik toch echt dat zijn oren puntig werden....Ha ha. Echt een avontuur voor jullie hoor.